Saturday, June 15, 2013

V/H/S/2

Mam niezłą zagwozdkę z tym filmem. Jest to co prawda kontynuacja serii, jednak pierwszej części nie widziałam, więc odnosić się do poprzednika nie będę. Oglądałam więc z pustą głową i niestety z niewiele pełniejszą seans skończyłam.Uprzedzę, to kino dla widza z mocnym nerwem, którego krwistość obrazu nie odrzuca i przeraża. Z jednej strony wiele tu scen odrażających, z drugiej momentami są nawet zabawne. Myślę, że jest to specyficzne kino dla koneserów gatunku found footage, do którego ja nie należę.  Obraz to zbiór kilku filmowych nowel, zebranych w jedną całość, a stworzonych przez różnych reżyserów. Wśród nich znajdziemy twórców takich filmowych tytułów, jak:  Włóczęga ze strzelbą , Raid , The Blair Witch Project. Te cztery filmiki spina segment o parze detektywów, która w poszukiwaniu zaginionego nastolatka, trafia na jego zbiór kaset video. Zawartość ich jest równie mroczna, co los ich właściciela.Wśród tych pięciu filmowych części znajdziemy wszystkie znane motywy z horrorów od duchów, poprzez zombiaki, maniakalnych proroków, do krwiożerczych ufoków. Zarówno ich zawartość, co i jakość jest jednak mocno nierówna. Mnie osobiście zafascynowała nowela "Safe Haven" i mimo, że nie jestem fanką zombiaków i nie kumam tej fan farady to scena z rowerzystami w "A Ride in the Park" mocno mnie rozbawiła i urzekła. I te dwa filmiki spokojnie zasługują na mocne 7/10. Niestety cała reszta tchnie momentami tandetą, nudą i przewidywalnością. Pomysł na fabułę w noweli "Phase I Clinical Trials" uważam za wielce oryginalny. Gorzej z wykonaniem. Duchy raczej bawiły, niż straszyły. A sama kwestia rozwiązania scen była żenująco groteskowa. To samo tyczy się filmiku z ufokami "Slumber Party Alien Abduction". Niewiele widać, a i to co ukazuje się naszym oczom szału nie czyni.Jeśli zamierzeniem autorów miało być stworzenie spójnego dzieła, które miałoby być krwiożerczą odpowiedzią na mejnstrimowe filmy o upiorach krążących po domach typu MAMA, czy porwaniach ufoków rodem z ARCHIWUM X to można powiedzieć, że wyszło im naprawdę przyzwoicie. Jednak biorąc pod uwagę walory wizualne, wszystkie te części są mocno nierówne pod kątem realizacji. Jedne wydają się być bardziej rażące od drugich. I już nie czepiam się techniki found footage, której generalnie nie trawię. W tym przypadku, o dziwo, jakoś szczególnie mnie ona nie drażni. Bardzo pozytywnym zaskoczeniem okazały się sceny gore. Autorzy nie oszczędzają w środkach. Krew leje się strumieniami, wnętrzności, roztrzaskane czaszki i mózg spływający po ścianach to norma. I za to należy się spory plus. Jest to więc film dla widzów wyłącznie o mocnych nerwach. Pozostali mogą sobie ten tytuł darować. Sporo fajnie zobrazowanych scen gore. Sporo też straszaków i tu z realizacją, z mojego punktu widzenia, dużo słabiej. Całość można zaliczyć do udanych. Ale jak dla mnie dupy nie urywa. A nowele "Safe Haven" i "A Ride in the Park" należą do moich ulubionych i z pewnością na dłużej je zapamiętam.Moja ocena: 5/10
Source:http://toppsycrett.blogspot.com/2013/06/vhs2.html

V/H/S/2 Images

29 november 2012 titles v h s 2 v h s 2
(640 x 428 - 24.05 KB - jpeg)

Cannes 2013] Marché du film : V/H/S/2
(480 x 250 - 30.14 KB - jpeg)

V/H/S 2
(680 x 478 - 40.86 KB - jpeg)

V/H/S/2
(620 x 200 - 12.03 KB - jpeg)

No comments:

Post a Comment